Sunday, November 6, 2011

Raya Aidiladha datang lagi !!!

Assalamualaikum dan salam bahagia ....



Bergema laungan takbir raya korban di masjid An-nur, di hostel aku dan di radio...
sesungguhnya sekali lagi aku diberi peluang oleh ALLAH  yang maha Pengasih untuk bertemu hari pengorbanan ini.

Walaupun aku hanya beraya kat hostel aku sgt bersyukur sbb pengorbanan x dapat balik beraya ngn family apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan mulia nabi Ibrahim a.s dengan anaknya nabi Ismail a.s...
semoga pengorbanan mulia mereka menjadi tauladan untuk lebih taat dan dekat kepada-Nya


Sedih ke aku ??????

memang aku sedih.. ya Allah teringinnya jumpa family tapi ni la pengorban dan cabaran aku sebagai seorang pelajar diperantauan. dah la macam tu aku x dpat ikut roomate aku balik kampung sebab 2 hari lagi nak final exam dah.. xpe la korban sikit...
sesedih aku pun, x dpt dibandingkan dengan kesedihan sahabat ku..ayah pergi meninggalkan dirinya ketika kita semua orang seronok nak sambut raya korban, ketika dia bertungkus lumus untuk exam final ni..
ya ALLAH ..kuatkanlah dia...

kalau dekat kampung mesti meriah orang buat korban. Selalu dapat daging korban... dengan daging tu mama akan masak makanan kegemaran aku... tapi nampaknya, tahun ni x dpt lah aku merasa...

kejap lagi aku akan jadi mangsa nampaknya...

BILA UNTA DAH KENA ANOREKSIA,
KAMBING MULA HYPERTENSION,
LEMBU PURA-PURA BUAT PSIKO,
AYAM JE NAMPAK COOL,
tu tandanya... raya korban dah tiba..

Selamat Hari Raya Aidiladha Semua..
semoga raya aidiladha ni memberikan kita rahmat dan keberkatan serta segala yang kita lakukan akan mendapat redha daripada-NYA

No comments:

Post a Comment