Tuesday, August 21, 2012

Eid Mubarak Kareem

Assalamualaikum to all of u ... Semoga Berada dalam limpahan rahmat dan kurnia-Nya.

Selamat hari raya !


Sebelum terlambat aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua umat islam. Raya datang Ramadhan berlalu, semoga kita masih berpeluang bertemu ramadhan yang akan datang.

Raya tahun ketiga diperantauan !!! yes ! yang ke TIGA !
Sayu hati dengar takbir raya. Tapi tak lah sesayu tahun2 lepas. Haidah pun kawan aku tak balik raya kat kampung juga. so, tak lah aku sedih sangat, ada orang temankan. Kami Senasib ! huhuhu.. Dia ikut aku balik rumah mak ayah angkat aku. 

Tadi my bestfriend call me. Dia kata India baru raya hari ini. Tanya dia seronok tak raya kat India. Dia kata tak lah sedih sangat sebab beraya kat kedutaan hari ni. banyak gak Rakyat Malaysia. Glad to hear that !!!!

Walaupun mahal nak call, my bestfriend tetap call gak.. that is my boy ! tak berkira dengan aku. tapi cakap tak sampai 15 minit dah habis kredit. Tak apa la at least dia ingat juga aku kawan baik dia ni yang raya kat perantauan sama macam dia.

Apa yang paling sedih sebenarnya bukanlah sebab raya tak bersama2 dengan family. Bukan juga sebab tak dapat merasa rendang dan buras yang mak buat. Bukan juga sebab tak dapat jumpa kawan2. Tapi sebab, Ramadhan yang pergi meninggalkan aku. Aku tak tahu sama ada, dia pergi membawa semua dosa-dosa ini. itu yang aku takutkan. Tak tahu juga sama ada aku dapat jumpa lagi dengan dia. 

Bulan puasa kita tahan lapar dan dahaga. Tapi benda2 lain tak sempurna juga. Aku harap semoga Allah ampunkan kita semua dah sentiasa istiqomah dalam beramal walaupun ramadhan dah pergi meninggalkan kita. 

Puasa dah, Raya pun sudah. so, time to finish all of my assignments !!!

go ! go ! go !

Give me your love ya Allah.. Guide me ya Allah..


Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin


No comments:

Post a Comment