Monday, January 21, 2013

Keputusan yang sangat TIDAK menyenangkan

Alhamdulillah masih berpeluang mencoret disini... Diharapkan semuanya baik2, malahan berharap lebih baik dari sebelumnya.

Petang ini baru mendapat berita yg result exam hari tu ada kesilapan dan kami kena check result yang baru... amat menduka citakan kerana pointer JATUH !!! apa yg sedih sangat sebab pointer kawan2 lain semunya naik tapi aku ??? jatuh ...

Rasa macam nak menangis pun ada sebab semester lepas aku rasa aku lebih bersungguh2 dari semester sebelum ni. Siapa yg aku patut salahkan ? pensyarah? buku2 aku? mak ayah? atau sistem peperiksaan yg salah memberi markah ??? tentunya bukan mereka ! sebenarnya siapa pun tak salah melainkan diri aku sendiri.

Walaupun aku lebih berusaha, mungkin silap aku kadang2 lalai... mungkin ada yg kurang bukan dalam aku mengulang kaji tetapi mungkin hubunganku dengan Pencipta ? melaksanakan suruhannya sambil lewa mungkin...

Mungkin juga dalam hubungan aku dengan alam dan manusia ? Mungkin secara tak sengaja menguris hati orang disekeliling...bila ada yg terasa hati disebabkan itu mgkin Allah menarik nikmat itu untuk menyedarkan aku. itu pandanganku...

walaupun sangat sedih aku tau ada yg harus diperbaiki...Walaupun apa pun aku yakin Allah tidak menjadikan kegagalan ini untuk menyusahkan aku melainkan untuk menjadikan aku hambahNya yang lebih baik...

2 comments:

  1. alhamdullilah iman masih kuat di hati, tidak menyalahkan takdir ttg apa yang berlaku. sbb ketentuan tu punya sebab utk diri sendiri..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... Allah knows what the best for us.. just smile and faced your day..haha

      Delete