Friday, May 20, 2011

Soalan spot oh soalan spot !!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...



Hari ni hari first exam untuk final semester 2 aku...kertas pengajian melayu 1.. apa yang aku nak cerita kat sini ialah, perasaan aku tadi...ceh !! sesi luahan perasaan pulak kan ??

Mula2 masuk dewan exam tadi aku langkah kaki kanan dengan lafaz bismillah... gementar gak aku ! rasa macam amek spm pulak !
dalam hati aku berdoa smoga dipermudahkan semuanya hari ini ( turut berdoa agar soalan senang) hehehehe..

sebelum start jawab tu, mmg kita di galakkan membaca doa kan? korang baca doa x? mesti baca kan...kalau yg x baca tu mintak korg amalkan sebab apa2 yg kita lakukan kena mintak tolong ALLAH kan...

Selepas pengawas peperiksaan kata dah boleh start jawab, soalan yang aku tengok mula2 ialah soalan esei.... korang tau x apa yg jadi ????
semua soalan esei tu sebiji dengan soalan spot yang kawan aku bg !!!!!!
punya la menyesal aku masa tu...rasa rugi mmg la...

Disebabkan aku ni bukan jenis percaya sangat ngn soalan spot, so, soalan yg kawan aku bg tu pun aku buat bodoh je... just tengok macam x ada perasaan ja !!

tapi....aku bukannya x dapat jawab langsung...jawab gak tp banyak gak lah aku merapu...hehehe...tapi aku x kesah. yg penting aku boleh jawab...

so, kepada kawan2 yang amek exam tu lain kali kalau ada soalan spot tu sekurang2nya korang study gak la...jgn buat bodoh je...

Tapi cara paling berkesan ialah study semua tajuk ikut urutan...jangan tinggal satu pown !!!!


No comments:

Post a Comment