Friday, September 29, 2017

Bila Mendung Menyapa

Hampir setahun sekali lagi blog ini baru ku jengah.

Tidak kemana-mana hanya tidak punya masa untuk menaip atau lebih tepat masa lapangku tidak ku gunakan untuk blog ini.

Rasa tidak pernah padam untuk menulis, cuma kekangan lain selalu menang melawan rasa.

Kadang-kadang lagu 'wake me up when september end' agak tepat. September ini bermula dengan mendung menanti hujan. Doktor suspek makcik aku ada cancer Leiomyosarcoma. Cancer yang agak rare. Jarang jadi.

Berita ni betul-betul jadi ujian besar kat family aku. She is the one who support my financial when i was a student. Bukan aku je, tapi adik beradik dia yang lain. Dari yang sambung belajar sampai yang nak berumahtangga semua dia tolong. Pendek kata family member smua dia tolong. She is too kind to be in this situation. Tapi aku yakin ALLAH lebih tahu yang terbaik untuk hambah-Nya.

Hope this will end soon and makcik aku akan sihat macam biasa. To my aunt, we really try hard to help you and everybody love you so much.

Till i type this entry, makcik dah selesai buat biopsy tak silap aku yang tu la nama dia doctor sebut. 2 minggu lagi akan keluar keputusan dan masa tu baru tahu kaedah operation yang sesuai untuk makcik.

Semoga yang baik-baik untuk kita semua.


No comments:

Post a Comment